Nieuw

Blog

Home / Internet Marketing  / Als je akkoord gaat is je ziel van mij!

Zonder nieuwe voorwaarden gaan we niet live, riep iemand van het almachtige JZ eens na maanden werk en uiteraard nét voor livegang. Hoewel Juridische Zaken maanden had gehad om de teksten te bekijken, hadden ze in die tijdspanne geen enkele motivatie gevoeld om dat te doen. Maar nu de livedatum om de hoek was en zich realiseerden dat ze wel eens op hun flikker zouden kunnen krijgen, kon de escalatie niet groter.

Maar lezen websitebezoekers die belangrijke voorwaarden wel?

De website Gamestation dacht van niet. Klanten die afgelopen 1 april een game kochten bij deze site gingen bij het akkoord op de Terms & conditions, akkoord met deze tekst:

“By placing an order via this web site on the first day of the fourth month of the year 2010 Anno Domini, you agree to grant Us a non transferable option to claim, for now and for ever more, your immortal soul. Should We wish to exercise this option, you agree to surrender your immortal soul, and any claim you may have on it, within 5 (five) working days of receiving written notification from gamesation.co.uk or one of its duly authorized minions. We reserve the right to serve such notice in 6 (six) foot high letters of fire, however we can accept no liability for any loss or damage caused by such an act.”

Een niet verrassende 88% van de kopers ging hiermee akkoord.  En dat was overigens niet verplicht als je iets wilde kopen. Sterker nog, koos je voor de aangeboden opt-out optie voor de bovenstaande clausule, dan kreeg je een voucher.

Heerlijke 1 april grap waarmee maar weer eens duidelijk wordt hoe goed we met z’n allen lezen.

En wat betreft JZ…ach die voorwaarden zijn er natuurlijk voornamelijk om jezelf als bedrijf in te dekken in geval van problemen. I know, I know.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.